Lite att förtälja...

15 maj gjorde jag ett grav. test för skojs skull. Visst vi försökte att bli med barn, men inte trodde jag att det var dags ännu. Jag hade ätit en kur med Pergotime (för att stimulera ägglossningen) och förväntade mig inget + på stickan. Iaf jag låg i sängen och väntade på resultatet och sneglade på testet, blev mycket förvånad och tittade igen. Herregud det var ett +, min man satt i köket och spelade data. Han blev lika chockad som jag. Trodde inte riktigt att det var sant faktiskt.

Svårt att se men, det är 1a testet.


Vi bestämde att vi skulle ta ett till test på morgonen, eftersom det brukar ge bäst resultat. Sagt och gjort, ett + igen! Vi trodde fortfarande inte att det var sant!

Morgontestet!

Så vi bestämde oss för att gå till apoteket för att köpa ett digitalt test där det klart och tydligt står om man är gravid eller inte.



Nu fanns det inga tvivel längre, utan vi ska ha barn!!! Vi träffade barnmorskan första gången 20 maj redan. Vi fick BF 21/1 -12!

7 juni var vi på ultraljud och kollade så ägget satt på rätt ställe och det gjorde det. Vi fick se en liten liten sak med ett hjärta som pickade. Fick där nytt BF, som blev 27 jan.

Vi bestämde oss för att göra KUB-testet, som kollar om barnet har någon kromosonförändring. Vi fick se våran lilla bebis igen den 18 juli. Då fick vi också tid för RUL (rutin ultraljud), 1/9 ska vi iväg på det. Jag längtar så himla mycket.

Här kommer lite magbilder!


Före

14+0

16+0

17+0


Igår kände jag bebisens sparkar ganska så tydligt, i v 17+1. Idag har den levt rövare, massa aktivitet. Tyvärr är det svårt att få känna utanpå men man ser tydligt på magen att de rör sig.


KÄRLEK / Erika


Kommentarer
Postat av: Linn

Kärlek!



(Morfars födelsedag, 21 jan..)

2011-08-21 @ 20:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0