11/11 -11

Ja men visst jag skulle ju berätta vad jag varit i farten med. Hittade en sida på facebook en tjej som kallas sig för sockertôppen och syr barnkläder bland annat. Jag hade lite mailkontakt med henne igårkväll om en snuttefilt till våran ögonsten. Men vi är inte klara med mailkontakten än, så jag får hänvisa er till hennes FB-sida så får ni kolla in vad hon gör för något!

Sedan beställde vi lite saker till bebisen från Köp Barnvagn och är lika nöjd med webshopen som butiken de har i Karlstad. Betalade direkt via nätet på kvällen, på morgonen så var grejerna skickade och dagen efter kunde jag hämta ut det på utlämningsstället!

Idag är det 75 dagar kvar till beräknad födsel och det närmar sig med stormsteg. Så jag har en fråga till er som läser (om någon gör det), vad klarade ni er inte utan efter att eran bebis var född? Vad måste vi ha hemma?
Det är en stor djungel detta med att få barn och jag blir mindre klok efter varje dag som går!

KÄRLEK / Erika

Kommentarer
Postat av: Malene

Handdukar eller wipes lite här och var (för kräkningar m.m.)

Mat och mellanmål som du gillar.

Vi hade hårdlift till vår vagn och den var kanon. Misstänker att det blir lika bra även med mjuklift. Du kan då ta med dig bebisen in på toa m.m.

2011-11-12 @ 11:12:33
URL: http://fitnesslifestyle.blogg.se/
Postat av: simone

babysitter, magdroppar (finns 2 st), nagelsax till de små vassa naglarna/nagelfil , näspipett (stavning) om den lilla blir förkyld..hm ja finns massor..men mck har du säkert redan fixat :) inlägg om du ska amma..MASSA blöjor..riktiga skitmaskiner i början ^^ barnolja, ersättning, babayvakt?! inte haft någon själv men skulle velat haft de till Tea men vart aldrig att ja skaffa nån..amningskudden var guldvärd för mig som amma och även för Anders när han hade henne..så man slipper få kramp i armen..eller leta kuddar för att lägga under armen :) tjocka/stora bindor för efterförlossningen..finns bra på apoteket som är tjockare..laxoberal ;) hm..jaa..fråga om de är nått :)

2011-11-14 @ 21:14:50
Postat av: Linn

sockertöppen, hittade du den efter att jag delat eller innan? de verkar helmysiga iaf!

2011-11-15 @ 21:15:31
Postat av: Linn

btw - använd olivolja eller rapsolja på mjuka servetter istället för färdiga som man köper som innehåller all möjlig skit som barnen får eksem och utslag av!

2011-11-15 @ 21:16:20
Postat av: simone

tvättlappar med vanligt vatten på är bäst när de är som minst..men sen funkar våtservetter alldeles utmärkt, finns dom utan parfym..kör med icas egna utan parfym..perfa :)



alla säger och tycker olika..du kommer själv märka vad som är bäst för er :)

2011-11-17 @ 08:50:17
Postat av: Erika

Tack för era fina tips =)

2011-11-17 @ 09:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0